Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Monday, May 18, 2009

GURUKU

16 Mei adalah sambutan Hari Guru. Sehari sebelum harinya, memang difikiran teringat untuk menghantar ucapan Hari Guru buat bekas guru2ku, guru2 sekolah anak2ku dan rakan2ku yang menjadi guru sekarang. Tapi dek kerana komitmen terhadap suamiku di hospital dan mengurus aktiviti minggu anak2, hasrat itu kutangguhkan dulu.

Tot2 jam 1.20 tenghari, aku terima mesej telefon seperti ini

BERBURU BERSAMA TEMAN
DAPAT KIJANG PATAH KAKI
BERGURU SEPANJANG ZAMAN
BAKTI MULIA LAGI SEJATI

Selamat Menyambut Hari Guru 2009
dr Cg Ismail Hj Abu Bakar (Baling)
Malunya aku, sedihpun ya sebab dah terbalik kot. Sepatutnya aku yang lebih dulu hantar ucapan kepada guru sekolah rendahku ini. Aku tunjukkan pada suami dan terus hubungi cikgu. Siap bg suamiku bercakap dengan guruku lagi. Cikgu rindukan Min ya! Maafkan Min cikgu, bukan terlupa cuba tertunda.

Bila dah jadi begini, aku pun ambil keputusan panjangkan ucapan kepada semua guru2 berjasa, bekas guru, kawan2 dan guru2 anak2ku. Pelbagai maklumbals yang diterima dari mereka dan pada jam 8.45 malam, mesej yang masuk berbunyi begini

There can be
coffee without susu
nights without lampu
curry without lembu
burgers without keju

but NO school without CIKGU

tp yang paling manis
apabila sekian lama
masih ada student yang ingatkan gurunya

Aku terkedu dengan maklumbalas guru sekolah menengahku
Cikgu Mohd. Fauzi Ahmad
Kedua mereka adalah guru POJAAN HATIKU sampai akhir hayatku.........

2 comments:

MariaFaizal said...

Sis,
This is very inspiring.I've always missed my teachers in school.And, I think about them oftenly.

But i sit still,quietly doing nothing 'bout this.Only prayers that Allah will bless them where ever they are.Ameen...

Dj Epoi said...

His.........terbalik lah pulak heheheeehhehe

Buat Cikgu ....Ismail ...
Selamat hari Guru...dari Gua yang pernah jadi anak muridmu....

Mungkin dah tak ingat lagi Gua......
Banyak siut anak muridmu......

Gua masih ingat lagik siut......

Selamat Hari Guaru Semua