Tuesday, August 25, 2009

JUS TEMBIKAI LONGAN

Bahan-bahannya:-

1/2 biji tembikai (saiz sederhana)
1 tin longan - pisah air dan buah
1 gelas air masak
air gula mengikut citarasa masing2

Cara Membuatnya:-

1. Kisar tembikai bersama segelas air, air gula dan air longan.
2. Sejukkan di dalam peti jus.
3. Masukkan buah longan apabila hendak diminum.

Senang sgt resepi jus ni kan..... dan menu berbuka puasa kami semalam adalah seperti gambar di bawah...

Ya Allah! Berikanlah aku rezeki, akal & kewaspadaan & jauhkanlah aku dr kebodohan & kesesatan. Sediakanlah bahagian utkku dr segala kebaikan yg Kau turunkan, demi kemurahanMu, wahai zat Yang Maha Dermawan

5 comments:

TiNiE said...

adoila kakmin..
sgghla, menguji keimanan ku..
sodap2 belaka..dah la dapow kena 'bom'...hahhaah *alasan takyah masak*

SYAbAR said...

Tinie,

Kau pi `bom' la balik kat gerai `38'.. untung dapat paw free.. hehehe

Mrs Zamzuri said...

mak aih aunty min! meriahnya lauk pauk!!! boleh boolaaarttt nih!

Diamilikku said...

kak min masak ker??? sempat ehkk..bagus tullah..career woman yang rajin memasak..i adore you sis...

SYAbAR said...

Diamilikku,

Tiap hari kena masak dik sbb hubby tak makan masakan maid. Kalau dia pi bazar ramadan, hanya 2 benda yg dia beli. tak sup ikan bakar. So menu lain tu semua masak sendiri la termasuk kuih dan pemanis mulut.