Tuesday, February 10, 2009

KEKALAHAN BERMARUAH

Hari Sabtu lepas, berlangsung perlawanan bola sepak, tercipta sejarahnya yang tersendiri.

Mana tidaknya menempa sejarah, keputusan jaringan gol 16 - 6. Dahsyat tu!!!!!! Kena buli teruk pasukan satu ni.
Alkisahnya.... perlawanan ini adalah di antara warga veteran yakni bapak2 dengan generasi muda, anak2lah tu. Last minit jam 11.00 pagi, 2 anakku terpaksa main untuk kumpulan bapa, kerana tak cukup korum. Maklumlah komitmen dengan tugas, ada yg pulang dari bertugas jam 9.00 pagi, tidur pun belum, tu yang sampai lambat. Tapi, nak gembirakan anak2 punya pasal, dengan semangat berkobar, sanggup juga turun padang.

Inilah barisan pemain profesional tersebut:-
Antara aksi2 profesional di padang
Selepas perlawanan

p/s

Bapak2 tak puas hati dengan kekalahan, katanya minggu depan minggu pembalasan. Minta khidmat Bro Dj jadi penjaga gawang gol.... Biar anak2 gerun. Kot tangan tak tertangkap bola, perut tu dok kena hantam bola selalu.... ADUH DUH DUH DUH DUH DUH DUH

5 comments:

Dj Epoi said...

Kalau Gua ader ...jangan ingat ler korang sumer nak menang *WAHAI ANAK2 MUDA*
Inshallah Gua sampai!!!!
Tunggu!!!!!!

MariaFaizal said...

Kak Syabar,

Terima kasih kerana sis sudi singgah at my site & leave very kind comments. I'm really pleased that you stopped in & said 'hi'.

But this is the phrase that I'm not so clear (of the meaning):

"Ada kalanya kita terpaksa menipu diri sendiri semata2 untuk menjaga dan menyemai kasih-sayang yang ada ......"

Care to describe this very insightful thoughts of yours sis? I'd really appreciate your wonderful advice on this - especially when it comes to raising young toddlers as I sometimes might be so clueless of what to do. Thanks again sis.

Have a pleasant day ahead.

P/S: The futsal event look so spectacular & I strongly believe that Bro DJ'd b great goalie, rite bro? :)

SYAbAR said...

Sama-sama MAMA ADAM & AYESHA. Bila masing2 menginjak dewasa, nowadays, materialistik berada di depan mata, ada kalanya membuatkan abang-kakak-adik buta hati.

Selalunya selepas berumahtangga, selalunya kita rindukan suami dan anak2. Selalukah perasaan rindukan suara adik-beradik, rindukan senda gurau mereka bertakhta di hati kita?

Tak dengar suara rasa kesunyian
Tak nampak di mata rasa sayu
Renung2kan lah

Dj Epoi said...

Harus Gua jadik Goli.......next game!!!

Bro Faizal minat sukan aper?

MariaFaizal said...

He loves bowling bro :)& Wnning11 & Football Manager games, hehehe