Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, April 6, 2010

HUJUNG MINGGU YANG MEMENATKAN

Jadual hujung mingguku yang lepas memang padat. Dalam kepala ni macam2 pikir... mana adik ipar yang terlantar sakit bersalin, hari keluarga ofis, dinner PERKEP, jemputan kahwin lagi... semua kena buat, pendek kata macam lipas kudung.

Aku bercuti Jumaat. Seawal pagi, uruskan kerja2 pasar dan mama, then rush to Mid Valley atas urusan bisnes. Again, kelam kabut ke Jalan Masjid India untuk persediaan ke majlis sebelah malamnya. Sampai di rumah, aku hanya ada masa 15 minit sahaja untuk bersiap. Mana nak sempat pakai segala, so plan A dressing batal. Apapun aku gembira dengan plan B, walapun masuk Dewan Mahligai lewat 30 minit. Apa yang penting, komitmen isteri terhadap kerjaya suami.

Bollywood Nite di Hotel Singgahsana, Petaling Jaya
Lengga menjadi pilihanku

Mak Usu, pengacara jemputan
Poco-Poco satu kemestian

Antara ratu2 Commercial Crime IPKKL dan yang
dinobatkan sebagai Ratu Bollywood PERKEP Kuala Lumpur

Posing menachi2
bersama Kak Yan & Rohmah

bersama isteri Ketua Jabatan dan bekas kerani suaminya

bersama Puan Wan & Wan Maimunah

Salam namaste & khuda hafiz

Balik dari dinner, dengan baju bollywood, aku ke HUKM. Siap masuk labor room untuk bagi semangat kat adik ipar untuk harungi saat2 bersalin. Sampai rumah jam 2 pagi. Ingat dapat cukup rehat sebelum bertugas di Hari Keluarga syarikat esok. Rupanya tidak... jam 5 pagi, adikku minta datang ke HUKM, dia dah tak tahu nak buat apa melihat keadaan isterinya yang makin kritikal. Keputusanku senang saja, dah 2 hari lamanya menanggung sakit, jumpa doktor pakar, minta ceasarian.

Alhamdulillah, jam 6.15 pagi 3 April 2010 lahirlah
puteri sulung Naim & Suraya yang bakal diberi nama
ANIS KAUSAR (3.06kg)

Jam 7.00 pagi, aku terus ke Kelab Komuniti, Taman Tasik Cyberjaya. Tahun ini tak seronok seperti tahun2 terdahulu bagiku sebab tidak disertai suami dan anak2. Hakim dan Ekmal, sekolah. Adnin dan Amni, tuisyen. Jadi abah pun tak dapat ikut untuk menguruskan si kecil.

bersama Roslali & Siti Mazurah

Letih toksah cakap la bila dah jadi AJK makanan ni. Tambahan pula aku ditugaskan untuk menjaga meja VIP. Ke hulu ke hilir dibuatnya. Sekejap di khemah staff, sekejap di khemah VIP. Celah tu, ramai juga yang terpandang lukisan inai di tanganku. Jenuh menjawab, Apa2 pun, tahniah buat Siti Mazurah dan Roslaili yang sama2 memastikan urusan pengedaran makanan dan minuman berjalan lancar sehingga tamat majlis.


Dek kesibukan di khemah makanan, aku hanya sempat bermain paint ball dan tarik tali. 7 kali tarikh tali, tempat ke-2. Atas dasar kerjasama dengan adik2, aku sampai sekarang sakit badan dan belum jumpa tukang urut ni!!!!! Tapi pengorbananku pada hari itu berbaloi. Sewaktu acara cabutan bertuah, no 240 dipanggil. Menjerit kegembiraan la aku. Balik rumah terus aku hadiahkan CAMERA DIGITAL CANON IXXUS pada suamiku. Ambil hati....

Jam 5.00 petang, again aku ke hospital. Lepas solat maghrib terus bersiap untuk ke jemputan perkahwinan anak kawan sepejabatku di EPU, JPM dulu Y.BHG. DATIN KHADIJAH ABDUL KAWI. Dek keletihan, aku telah tersalah guide suamiku ke lokasi. Macam mana boleh tersebut Hotel Sunway pun tak tau. Nasib baik encik suami tak berangin... mungkin dia faham aku yang keletihan.

Akhirnya, sampai juga kami berempat ke Hotel Summit USJ
Kami duduk di meja bertag nama HAKIM

Minggu ni minggu merah.....
Macam tau2 saja kami, sedondon dengan tema majlis

Presentation pihak hotel very sweet and loving waktu
memulakan majlis makan beradap

Hakim dan Ekmal sengaja kami bawa untuk bagi perangsang
supaya rajin belajar sepertimana pengantin lelaki jika mereka
inginkan majlis seperti ini suatu hari nanti... InsyaAllah

Azrai anak bungsu, berkelulusan Mechanical Engineering, USA
Terima kasih Kak Jah
Hari Ahad pula, dari pagi hingga lewat malam, aku dan suami sibuk menguruskan majlis doa selamat yang khusus dibuat sebagai tanda syukur atas:-
  • kelahiran puteri sulung adik bungsuku Naim
  • adikku Amar akan mengikuti misi MALBAT di Lubnan hujung bulan ini
  • limpahan rezekiku di bulan April
Minta ayah sendiri yang bacakan doa selamat lepas solat Isyak. Menu malam tu, kari daging batang pisang, kari telur, ayam masak kical, sambal belacan dan ulam, ikan kembung dan ikan masin goreng dan aneka agar2. Terima kasih kepada semua yang membantu terutamanya Pak Ya dan isteri. Terlalu penat sampai dah tak fikir lagi nak snap2 gambar. Alhamdulillah, semuanya telah selesai. Maka, tamatlah kisah HUJUNG MINGGU YANG MEMENATKAN

5 comments:

Diamilikku said...

uishhh penat2...samalah kita penat jugak..huhuhu..tapi tetap nih jeles tgk gambar2 akak yang semakin selim melim....owhhh no...saya sangat jeles ok...bila nak selim nih...huhuhuhu....tolong..tolong....

SYAbAR said...

boleh dik... tunggu 2 minggu lepas kau minum SDII, janji disiplin sikit dan jgn lupa makan

Darling Pya said...

Cantik nye Lengga akak...
kalau acu,lebih suka pakai sari dari lengga...hehehehe

suked8787 said...

Su yg baca cerita k min ni pun rasa penat...ish3x...pnjg betui...mcm essay budak2 STPM plak...hahahaha

Naddiea said...

uishh kak min,mmg padat betul jadual akak.nadia baca sampai naik megah.huhuhu..apa2 pun kak min tetap maintain gitew.kalo nadia muka dh letih sememeh habis dh..