Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, April 13, 2010

SIRI `JELAJAH BLOG IBU' OLEH BEN ASHAARI


Hari ini aku terpanggil untuk melayari laman web anak muda (sebab nampak muda bro) yang kacak dan bersih penampilannya di layar siber. Seorang jejaka bernama BEN ASHAARI berjaya menarik perhatianku di dalam penulisannya seperti di bawah:-

`Skang aku nak buat satu lagi segmen khas ... khas buat ibu ibu yang ada blog .. Kenapa ? aku dah jelajah beberapa blog ibu ni .. ermmm... ada rasa terharu .. kesian dan gembira ... jadi aku nak buat segmen jelajah blog ini khas buat mereka ... JELAJAH BLOG IBU'

Sebelum kehidupanku bermula sebagai seorang ibu kepada 4 orang cahayamata, aku adalah seorang anak sulung perempuan tunggal dalam keluarga, satu-satunya kakak kepada adik2ku yang berlima. Aku sentiasa ingat pesan mama `ambil berat hal adik2' dan amanah itu aku pikul walaupun setelah bergelar isteri.

Blog ini tercetus apabila anak2ku dan anak2 buahku mula bertanya akan anggota2 keluarga kami, `siapa mereka? bila lahir? lahir kat mana? dan sebagainya. Maka pada 2 Disember 2008, segmen penceritaan di dalam blog ini didahului dan didedikasikan untuk kedua ibubapaku di bawah entri SALASILAH -Tanpa Mereka Tidalah Aku disusuli entri2 seterusnya, pengenalan adik2ku dan ahli keluarganya dari kacamata seorang kakak. Harapanku, masa mendatang, mudahlah nanti si kecil generasi kami mengenali mereka yang di atas.

Semakin hari, aku melebarkan penulisan kehidupanku bersama kenangan silam, aktiviti ibu berkerjaya, aktiviti pewarisku, semangat kekeluargaan, rakan-taulan dan kemasyarakatan, perkongsian khazanah kesihatan dan masakan mama, tidak dilupakan saling ingat-mengingati sebagai seorang muslim. Semua yang terhasil adalah dengan sentuhan kasih-sayangku buat semua. Blog ini bukan meraih glamor dan populariti. Cukup sekadar mereka `kenal' siapa aku.

Aku percaya, yang dahulu makan garam tidak semestinya arif dan boleh terimapakai dalam semua hal. Perkongsian idea itu adalah sesuatu yang baik dan apa salahnya hari ini aku mendengar pandangan insan bernama BEN ASHAARI berhubung kandungan blog ini.

`KITA BOLEH BERKONGSI CERITA
PELAKSANAANNYA HAK INDIVIDU
MENGIKUT APA YANG DIFIKIRKAN TERBAIK
TERIMA KASIH BEN ASHAARI'

Credit to Blog Baby Intan. Jika ingin blog anda dilawati pria ini, dapatkan informasinya di laman http://www.benashaari.com/2010/04/segmen-baru-jelajah-blog-ibu.html.

2 comments:

Azrul Hisham said...

salam ziarah dari blog ben ashaari :)

Unknown said...

salam kenal. jumpa dari en ben. tahniah ada antry khas di blog en ben