Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Wednesday, December 10, 2008

SAIFUL NAZIM

  • SAIFUL NAZIM HAJI ABDUL RANI. NAZIM bermaksud `Penyajak'. Membahasakan diri sebagai ABANG di dalam keluarga. Saudara kembar SAIFUL NAIM digelar Pakcik oleh anak2 buahnya. Dilahirkan pada 8 Disember 1986 (Isnin, 5 Rabiul Akhir 1407) di Hospital Baling. Sejak kecil hingga sekarang NAZIM lebih montel dari adiknya NAIM.

    Kalau NAIM dijaga oleh Mak Ma dan Ayah Hassan, NAZIM pula dijaga oleh adik kandung ayah iaitu Makngah Halimah dan Pakngah Ghaffar setiap kali ayah dan mama menunaikan ibadah haji.

    Persekolahan NAZIM juga sama seperti NAIM, cuma bezanya di awal persekolahan menengah, NAZIM dihantar ke sekolah agama. Namun, NAZIM cuma mampu bertahan di sekolah agama selama 2 tahun sahaja, kemudiannya bersekolah di tempat yang sama dengan kembarnya sehingga tamat SPM.

    Kalau dah montel sejak kecil, dewasanya juga sama, pantang ada durian runtuh, makan besar kami terutama anak2 buahnya. Anything `abang beli ayam'. Ha ha ha....

    NAZIM berjiwa besar, berani mencuba segala kerja.

  • Mat kilang

  • Mat bisnis (meniaga burger, roti john, air buah ....... untungnya!)

  • Mat pomen (pelajar terbaik kemahiran automasi motor & kereta ni..... darurat jadi penyelamat)
  • Mat rempit (dah badan besar, minat motor besar la....... cuma income belum besar) Usaha, usaha dan teruskan usaha......


  • Mat pancing (pancing di kolam tak berbaloi, memang mamat sungai. Ikan sebesar budak 2 tahun pun mampu dibawa naik...... Untungnya kawan2 dan jiran2 kita, dapat rezeki percuma. Banyak pahala)
Entah mana satu pengakhir kerjaya..... dah namapun si kembar, buat masa sekarang, kalau adik kerjanya POLIS, abang jadi PENGAWAL KESELAMATAN di Selangor Darul Ehsan.

Sebut tentang makwe, ADA....... tp entahkan jadi entahkan tidak. Kita tunggu saja................

1 comment:

Anonymous said...

Very good! Supports the blog master!