Wednesday, December 10, 2008

SAIFUL NAIM


Dalam keluarga kami, SAIFUL yang bermaksud `Pedang' dipilih sebagai permulaan nama setiap anak lelaki. Apa agaknya tarikan dan simbolik penggunaan nama ini pada ayah dan mama.

Dimulakan dengan salasilah anak bungsu di dalam keluarga ini iaitu SAIFUL NAIM HAJI ABDUL RANI.

NAIM membawa maksud `Kesenangan'. NAIM berkongsi kebungsuannya dengan saudara kembarnya iaitunya SAIFUL NAZIM. Membahasakan diri sebagai ADIK di dalam keluarga. Dik kerana lahirnya kemudian dari abangnya, sebab itulah digelar Paksu oleh anak2 buahnya sama seperti gelaran yang dimiliki oleh ayahku.

NAIM dilahirkan pada 8 Disember 1986 (Isnin, 5 Rabiul Akhir 1407) di Hospital Baling. Di awal kelahirannya, kami sekeluarga begitu risau kerana terdapat benjolan lembut di sebelah kanan kepalanya. Tetapi berkat ikhtiar dan doa mama dan ayah, benjolan itu hilang sebaik tempoh pantang berakhir. Mak Ma dan Ayah Hassan jiran kuarters bomba, adalah sebahagian dari hidup NAIM, dianggap seperti ibu dan bapanya. NAIM dijaga dan dibelai penuh manja oleh mereka terutamanya ketika mama dan ayah mengejakan ibadah haji. Kalau dimarahi mama dan ayah, NAIM merajuk dan lari ke rumah mereka. Kalau mama dan ayah tak belikan apa yang diminta, NAIM akan minta dari Mak Ma dan Ayah Hassan, pasti berjaya. Untungnya Naim ada 2 ibu 2 bapa.

Awal persekolahannya di Alor Setar dan tamat SPM di SM St. Patrick, Kulim, Kedah Darulaman. Mamat glamor ni. Begitu aktif di dalam Kadet Polis. Boleh ngajar kawad lg tu....... tabik spring!!!!!!!. Kemana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi, akhirnya memilih kerjaya beruniform sebagai seorang anggota polis.

Cogankata PDRM dulu, MESRA, CEPAT DAN BETUL. Sebab terlebih MESRA la maka CEPAT bertemu makwe. Pening kami sekeluarga, esp kakak dan abg2 yg dok KL ni. Dik kena screw selalu, akhirnya memilih jalan BETUL dengan mengambil keputusan untuk bertunang di usia yg muda.





















Pada tanggal 3 Mei 2008 (Sabtu, 26 Rabiul Akhir 1429) di Masjid Felda Kertih 2, maka jadilah dia suami kepada WAN SURAYA WAN NAWANG yang dilahirkan pada 1 Januari 1986 (Rabu, 19 Rabiul Akhir 1406) Ke Ganu Kite beb........ Letih tenaga zahir dan batin, letih fulus ... pendek kata letih segalanya but one thing enjoy sebab dapat tengok negeri org, dpt mkn kopok leko adik beradik. Makang lalu, lazatnya....................

Lepas berbulan madu di Pulau Legenda, kini menetap di Kuala Lumpur. Relax.... ayah dan mama 2 tahun bulan madu tau, baru kena jaga baby.

Layan...... bulan madu anda.
  • Tanggungjawab bukan kepada isteri sahaja, ibubapa dan mertua juga....... jangan terabai.

  • Pegang amanah sampai akhir hayat

No comments: