Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers
Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Showing posts with label ME AND HOLIDAY. Show all posts
Showing posts with label ME AND HOLIDAY. Show all posts

Friday, February 19, 2010

KISAH NAZIM

2 hari sebelum kami mendaki puncak bukit, adikku ini terlibat dalam kemalangan jalanraya. Nak kata teruk, tak la teruk sangat. Nak kata tak teruk, teruk juga. Mana taknya, lengan dua2 belah berbalut, lutut pun dua2 berbalut. Hari kemalangan, semalaman tak dpt tidur, badan sakit2 lepas terhempas dan terseret. Pagi time nak bertolak tu pi dressing lg.

Ikutkan mama tak bg abang Nazim ikut sbb takut badan tambah sakit jalan jauh. Tp tak gamak la, adik-beradik yang lain dok berseronok kat puncak, dia kat rumah mengerang sorang2. So kami angkut juga. Atas kereta, dok suruh anakku urut tangannya yang bengkak.

Pi mana2 tetap bawa dia sama, sakit2 pun posing macho juga


dan yang paling best bila bawa abang Nazim pi tempat ni
Cayalah!!! sponsor semua tiket naik bot lagi. Jimat poket2 kami

dan beginilah keriangan kami ...

PAKCIK & ANAS... bot senget sebelah ooo!!!!


KAK AISYAH & AMNI
... sana sini mesti nak berdua

ADNIN & ABAH
... awal2 dia dah booked abah jd partner kayuh slow2

ADAM & MAK CHAQ
... asyik terpereluih kasut anak buahku ni dok kayuh pedal
adam kayuh laju, penat mak menakan ni

SYAMIL & ABANG HAKIM
kayuh tak ingat, sampai kena keloi panggil balik

EKMAL & PAKSU NAIM
... Mentang2 pakai baju hijau-kuning, tak mau naik dgn orang lain

AINA & HAKIM
... untung Hakim dpt naik 2x, aina punya pasal penat kayuh tak pa

dan ibu2 dan mak buyung setia menanti di pelantar

Bunga2 yang sempat disnap di Allan's Water... CANTIK

Thursday, February 18, 2010

PERSAMAAN.... SATU KEBETULAN

PERSAMAAN!!!! Apa yang sama???? KEBETULAN!!!! Benar adanya kerana....

KAMI ANAK SULUNG
KAMI ANAK PREMPUAN TUNGGAL
KAMI ADA 5 ORANG ADIK LELAKI

Pertama kali bertemu sewaktu majlis sambutan hariraya rumahku tahun lepas. Adik turun bukit. Cuti Raya Cina baru2 ini, kakak pula panjat bukit untuk bertemu adik yang menguruskan hotel bersama suami gantengnya. Walau baru 2 kali bertemu, macam kakak-adik dah kenal lama. Mungkin chemistry antara kami berdua kuat.

Kita tak punya abang-kakak dan adik perempuan, hanya insan sekeliling jika mengizinkan, membuka ruang untuk kita merasainya kan dik! Inilah NANAE puan empunya diri, pemilik blog http://salamdaripuncak.blogspot.com/.

Kunjugan kami sekeluarga disambut dengan senyuman manis mereka
Dik, no hal hotel tak 5*****, servis kamu dah 5*****++, tu yg syok

Paling gembira, adikku pandai membaca kehendak kakaknya
Semua yang aku inginkan terpampang di depan mata sebaik kami tiba

Papan tanda yang ringkas dan penuh makna.
Sama pink dgn baju akak dik!!!!! Kebetulan lagi....

Flying colors belon di ruang makan memeriahkan suasana

Kami suka senyum, itu juga sama..

Time balik tak boleh sedih2... GUMBIRA juga
Terima kasih adikku NANAE dan suaminya DARWIS
Sayang... Sayang... Sayang Kamu Berdua
Kakak pasti bertamu lagi di Puncak Fraser

Wednesday, February 17, 2010

SELAMAT ULANGTAHUN ANAK2 BUAHKU

Kek yang kutempah buat mereka.. simple

Seronok melayan, melihat senyum tawa dan riuh mereka

STEAMBOT yang ditempah khas utk sambutan
merawat kedinginan kami di puncak

Nanae... ibu muda yang macam lipas kudung sediakan
makan malam yg marvelous buat kami adik-beradik
Tahniah!!! & Terima Kasih

Mari, mari mari kita jamu selera
Apa tunggu lagi, makanan sudah tersedia

Kenyang perut senang hati.. mata pun lali
Orang kuat yg terlebih santai depan lobby hotel
Inilah kelebihan Jelai Highland Resort Bukit Fraser

Buat anak2 buahku AISYAH, ADAM, AIDA, ANAS & AFIQ (begitu juga pada yang lain).....

Ibu dan bapa saudaramu sentiasa sayang kamu semua. Bila dewasa nanti, jangan pula lupa kongsi rezeki dengan kami dan yang penting jenguk2 kami walau sesekali-seketika. Bukan duit jadi taruhan tapi kesinambungan kasih-sayang biar berpanjangan.

Kalau ketika kecil hubungan sesama sepupu akrab dan ceria... teruskan semangat itu kerana kita 1 WARISAN.

Saturday, December 26, 2009

FESKOM 2009

FESKOM.... kami datang sahut cabaranmu

Lepas urus mereka, kami check-in hotel

best dok sini, sebelah KOMTAR saja... tp tak sempat shopping

hanya sempat rakamkan aksi mereka pada hari ke-2 saja
sorry ya Titi & Atak!

terima hakikat walau tak puas hati dgn sistem perjurian
dan main kotor pihak lawan... tp tak apa, ramai jurulatih pasukan
lain yang mengatakan kamu berdua yang layak menang

Selamat tinggal PESTA PULAU PINANG

kesian anak2ku, lapar selepas pertandingan but OK la tu
boleh pekena nasi kandar & pasembor KASSIM MUSTAFFA kan

Selesai segalanya.. time to check-out &
hooray! hooray! with the kids

p/s pihak lawan main kotor dgn menumbuk curi bahagian dada atas vest, tengkuk dan muka tp referee 4 penjuru buat tak nampak, langsung tak tolak point. Pulak tu ada player yg tak layak main sbb lebih had umur 15 - 22 tahun, ikutkan dr awal dah disqualified tp..... lu pikirlah sendiri